Główne cele kinezjologii to: zrozumienie psychologicznych i fizjologicznych reakcji ludzkiego organizmu na krótkotrwały i bardzo intensywny wysiłek fizyczny; poznanie różnych form adaptacji organizmu ludzkiego na chroniczną lub długotrwałą aktywność fizyczna; zrozumienie mechaniki ruchu i opisanie jej cech; badanie procesów kontrolujących ruch i czynników wpływających na nabywanie zdolności motorycznych; oraz wyjaśnienie psychologicznych efektów fizycznej aktywności na ludzkie zachowanie.
Zestaw ćwiczeń gimnastyki mózgu proponowany przez P.E.Dennisona to między innymi:
Ruchy naprzemienne czyli chodzenie w miejscu polegające na dotyku prawym kolanem do lewego łokcia i prawym łokciem do lewego kolana. Pozycja Cook’a polegająca na skrzyżowaniu nóg w kostkach, następnie skrzyżowanie rak i dłoni, które łączymy razem i odwracamy. Pisanie ręką w powietrzu, ćwiczenia rozciągające oraz pogłębiające postawę i wiele innych.
Metoda Dennisona jest lubiana przez przedszkolaki. Ćwiczą chętnie, bo wiedzą, że ćwiczenia te wpływają pozytywnie na pracę ich mózgu. Pod wpływem tych ćwiczeń dzieci stają się nie tylko bardziej chłonne i ciekawe świata, ale także łatwiej nawiązują kontakty z kolegami i dorosłymi. Częste powtarzanie ćwiczeń uruchamia w nich nowe reakcje. Działania Kinezjologii Edukacyjnej powodują dość szybkie i długotrwałe zmiany, poprzez rzeczywiste budowanie powiązań nerwowych w obrębie mózgu i ciała, dzięki czemu uczenie przebiega szybciej, efektywniej, a co ważniejsze – bezstresowo.[/wm_text_block]
[/vc_column][/vc_row][vc_row class=”border-top inner-shadow” bg_color=”#f6f6f6″][vc_column width=”1/1″]
Related projects
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.